بلاگرها و نقش آنها در جامعه شهری ایران2024-04-11
بلاگرها تهدیدهایی جدی برای جامعه و خانوادهها مشرق نیوز
راهاندازی خانه بلاگر، نقطه عطفی در مدیریت هوشمند فضای مجازی و استفاده بهینه از توانمندیهای فعالان این عرصه خواهد بود. روند استفاده ایرانیان از فضای مجازی نشان میدهد که ۳۳.۵ درصد زن، ۳۳.۱ مرد از واتس آپ؛ ۵۰.۷ درصد زن و ۵۰.۶ مرد از اینستاگرام؛ ۴۱.۴ زن و ۳۷.۱ مرد از تلگرام، ۱۱.۶ زن و ۷.۸ مرد از بله، ۳۴.۱ زن و ۲۴ درصد مرد از ایتا؛ ۳۰.۳ زن و ۲۶.۹ مرد از روبیکا استفاده می کنند. «کانی عبدالهی» دختر ۱۷ ساله روستای ماشکان از توابع پیرانشهر، عاشق پسری شده بود و پدرش از این موضوع مطلع شد. پدر او بازداشت شد، اما موضوع قابل توجه، اعلامیه مرگ او بود که نام پدرش به عنوان یکی از صاحبان عزا در آن دیده میشد. این موضوع خشم بخشی از جامعه ایرانی را به همراه داشت و منجر به اعتراض در شبکههای اجتماعی شد. بلاگران مسافرت و گردشگری به تجربیات سفرهای خود در داخل و خارج از کشور می پردازند.
{- {
- حسینی، آرزو (1392)، «شربت و شربت خانه در گذر زمان»، نشریه باغ نظر، س 10، ش 25، 49-58. |}
- به اعتقاد آقای رئیسی، وکیل حقوق بشر، ساختار حاکم نه تنها در نظر ندارد که لایحه تامین امنیت زنان را تصویب کند، بلکه با تصویب قوانینی مانند حجاب در جهت نابودی نقش اجتماعی زنان حرکت میکند که برای زنان و جامعه خطرناک است. {
- نرخ قتل زنان لبنان در سال ۲۰۲۰ در هر ۱۰۰ هزار زن یک و این نرخ در سال ۲۰۱۹ در افغانستان ۱.۳ بوده است. |}{
- از طرفی، تبدیل شدن به یک بلاگر نیازمند تعهد و پیگیری است و در این مسیر، مهارتهای مختلفی از جمله نوشتاری، عکاسی، ویرایش تصاویر و مدیریت شبکههای اجتماعی به کار گرفته میشود. |}
- بلاگرهای ورزشی عاشقان و علاقهمندان به ورزش هستند که تجربیات و اطلاعات مرتبط با دنیای ورزش را با مخاطبان خود به اشتراک میگذارند.
- این تعامل به ایجاد یک ارتباط قوی بین شهر و ذینفعان آن کمک میکند.
بررسیها نشان میدهد گستردگی قتلها مربوط به تمام شهرها است و نمیتوان آن را محدود به منطقهای خاص دانست. یکی از مباحث مورد توجه، وضعیت قانون است که برخی اعتقاد دارند قانون با تسهیل مجازات، مجوز قتل را به خانوادهها میدهد. طبق آمار دوساله ۱۴۰۰-۱۴۰۲ هر چهار روز یک زن کشته شده و طبق آمار سال جاری به ازای هر دو روز یک زن به قتل رسیده است. عمده این قتلها به دلایل ناموسی رخ داده است، هر چند در مواردی از آن با عنوان اختلافات خانوادگی نام برده میشود. در چنین وضعیتی، قانون حمایتی از زنان در مجلس در حد یک لایحه مانده است.
- {
- بلاگران مسافرت و گردشگری به تجربیات سفرهای خود در داخل و خارج از کشور می پردازند. |}{
- استفاده استراتژیک آمستردام از ویدئوهای بصری و به اشتراک گذاشتن آنها در رسانههای اجتماعی کمک میکند تا با مخاطبان متنوعی ارتباط برقرار کند و تصویر جهانی خود را بهعنوان یک شهر نوآور و پرجنبوجوش ارتقا دهد. |}
- این مقاله با هدف افزایش آگاهی و دانش افرادی که تصمیم به ورود به دنیای بلاگری گرفتهاند یا در حال تلاش برای توسعه حضور خود در این زمینه هستند، تدوین شده است.
- او تامین امنیت اجتماعی و اقتصادی زنان و ایجاد خوابگاهها و اماکن امن برای حمایت از زنان در معرض خشونت را ضروری میداند. {
- بلاگری یک راه برای اشتراک گذاری دیدگاهها، تجربیات و ایدههای شخصی است که به این امکان میدهد تا افراد با دیگران ارتباط برقرار کنند و محتوای متنوعی را ارائه دهند. |}
- روند استفاده ایرانیان از فضای مجازی نشان میدهد که ۳۳.۵ درصد زن، ۳۳.۱ مرد از واتس آپ؛ ۵۰.۷ درصد زن و ۵۰.۶ مرد از اینستاگرام؛ ۴۱.۴ زن و ۳۷.۱ مرد از تلگرام، ۱۱.۶ زن و ۷.۸ مرد از بله، ۳۴.۱ زن و ۲۴ درصد مرد از ایتا؛ ۳۰.۳ زن و ۲۶.۹ مرد از روبیکا استفاده می کنند.
رهبران اروپایی برای بحث در مورد مذاکرات صلح اوکراین نشست اضطراری برگزار میکنند
بلاگران در ایران نه تنها در اینستاگرام، بلکه در شبکههای اجتماعی داخلی نیز مانند روبیکا، سروش و بله، فعالیت میکنند. برندسازی سنگاپور بهعنوان یک شهر خلاق، با حمایت شورای طراحی سنگاپور انجام میشود که هدف آن معرفی این شهر بهعنوان یک مرکز طراحی و خلاقیت است. ویدئوهای بصری نقش حیاتی در نمایش طراحیهای نوآورانه، توسعههای شهری و رویدادهای فرهنگی ایفا میکنند و هویت آن را بهعنوان یک کلانشهر پیشرو تقویت میکنند. هیئت گردشگری سنگاپور از محتواهای ویدئویی جذاب برای برجسته کردن جاذبههای منحصربهفرد شهر، تجربیات غذایی و تنوع فرهنگی استفاده میکند و از این طریق داستانی جذاب برای گردشگران بالقوه و سرمایهگذاران ایجاد میکند که جذابیت جهانی شهر را افزایش میدهد. تهران- ایرنا- سالهاست زندگی خانوادههای ایرانی دستخوش آموزش بلاگرها شده است؛ آموزشهایی که در ورای رونق اقتصادی برای بلاگرها تغییراتی را در سبک زندگی خانوار شهری و روستایی ایران ایجاد کرده است. تضعیف فرهنگ و سنتهای ایرانی و اسلامی توسط بلاگرها پدیدهای است که در دهههای اخیر در اثر گسترش فضای مجازی و شبکههای اجتماعی به شدت قابل مشاهده است.
من هم سیما خانم را که در نبود محمد به من محبت میکرد خیلی دوست داشتم. البته در صورتی که اثبات شود قتل ناموسی بوده، میزان حبس کاهش مییابد. روند قتلها به این صورت بود که هنوز انگیزههای قتل اول مشخص نشده، قتل دیگری رخ میداد. نمیتوان به هیچکدام از قتلها ارزشدهی کرد، دو مورد از قتلهای بهمنماه قابل تامل بودند. کردی، سعیدقلی (1384)، «به شهر مینیاتوری اسلام خوش آمدید»، نشریه معلم، ش 191، 50-51.
بلوکباشی، علی (1383)، «نقش و کارکرد اجتماعی زورخانه در جامعه سنتی ایران»، ماهنامه حافظ، ش 9، 38-41. مهر سال ۵۲ که سیما خانم به خانه ما آمد و مرا برای برادرش محمد خواستگاری کرد، چهارده سال بیشتر نداشتم و به ازدواج و این چیزها اصلا فکر نمیکردم. آن زمان بدون اطلاع قبلی ناگهان در میزدند و برای خواستگاری میآمدند. هر روز یکی دو تا مهمان میآمد، گاهی همسایهها میآمدند، معمولا پذیرایی از آنها به عهده من بود. بعضی اوقات نجوای مادرم و پدرم را شنیده و متوجه میشدم آن خانمها برای خواستگاری من آمده بودند. به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاعپرس، زنان با استعانت از حضرت زینب (س) در فراق همسران و پدران و برادران خود، در پشتیبانی از دفاع مقدس حاضر بودند.
هر یک از این انواع بلاگران دارای نیازها، اهداف، و شخصیتهای مختلفی هستند. این محتواها نهتنها گاهی به نقد و چالش کشیدن ارزشهای فرهنگی و دینی ایران میپردازند، بلکه در مواردی به طور مستقیم تلاش میکنند تا فرهنگ غربی و اندیشههای مخالف با ارزشهای ایرانی و اسلامی را ترویج کنند. متاسفانه آمار رسمی در مورد قتلهای خانوادگی در ایران وجود ندارد، حتی قتلهایی وجود دارد که بعد از مدتها افشا میشود. این دختر ۱۵ ساله ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ایذه به قتل رسید و ۱۴ بهمن ماه در رسانهها این خبر تایید شد. برادر ۱۸ ساله آیلار با همکاری عموهایش این نوجوان را با انگیزههای ناموسی به قتل رساند. در خبرها آمده او نیز با پسری دوست بوده و این عشق و علاقه زنانه، اجازه قتلش را به اعضای ذکور خانواده داده است.
متخصصین و خبرگان مصاحبه شونده نیز ابراز داشته اند که با ابزارهای تشویقی مناسب می توان عضویت افراد را در کانال ها و صفحات شبکه های اجتماعی نهادها بیشتر نمود سپس با ارائه محتوای مفید، هدفمند و مورد نیاز شهروندان در آموزش ایشان برای ترویج فرهنگ شهری موثر واقع شد. آمستردام بهطور مؤثر از ویدئوهای بصری بهعنوان بخشی حیاتی از استراتژی برندسازی شهری خود استفاده میکند و از این طریق جذابیت جهانی خود را افزایش میدهد و گردشگران را جذب میکند. کمپین «من آمستردام هستم» به نمادی از شهر تبدیل شده است و حروف بزرگ آن در سراسر شهر فرصتهای عکاسی جذابی در اختیار گردشگران قرار میدهد. جلوههای بصری این کمپین بهطور گسترده در رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند و به ایجاد یک برند متمایز کمک میکنند که برای مردم محلی و گردشگران جذاب است. رسانههای اجتماعی تلاشهای برندسازی مشارکتی شهری را افزایش میدهند و شهروندان میتوانند ایدهها و بازخوردهای خود را در مورد استراتژیهای برندسازی ارائه دهند.
هنوز این قتل تجزیه و تحلیل نشده بود که خبر قتل گلنار رستمی ۲۷ ساله، اهل کرمانشاه، منتشر شد. این زن ۲۷ ساله که در ماه هشتم بارداریاش بود، توسط خانواده شوهرش با شلیک گلوله کشته شد. معنای این قانون به زبان ساده این است که اگر پدری فرزند خود را به قتل برساند، قصاص نخواهد شد، بلکه محکوم به پرداخت دیه به ورثه و مجازات حبس تعزیری معادل ۳ تا ۱۰ سال میشود. بخشی از این اعتراضها، به قانونی است که به پدرها مجوز قتل فرزندان را میدهد. برای ایجاد محتوای با کیفیت، تهیه ابزارآلات مناسب مانند دوربین با کیفیت و ویرایشگرهای تصویر و ویدیو اهمیت دارد. یک تخصص یا حوزه خاصی را انتخاب کنید که در آن تجربه و دانش دارید یا به آن علاقه دارید.
تلاشهای مشترک بین بخشهای مختلف شهری میتواند ثبات هویت را افزایش دهد و دسترسی به مخاطبان وسیعتری را فراهم کند. بهعنوان مثال، استفاده از همکاریها در اینستاگرام اجازه میدهد تا سازمانهای مختلف شهری رویدادها و ابتکارات را بهصورت جمعی ترویج دهند که نتیجه آن افزایش دیدهشدن و تقویت روحیه جامعه است. بلاگر، عبارت است از یک شخص یا فردی که محتواهای چند رسانهای مانند مطالب نوشتاری، تصاویر، و ویدیوها را در شبکههای اجتماعی یا وبلاگها به اشتراک میگذارد تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند.
چون دوره آموزشیاش در قزوین بود؛ روزهایی که مرخصی شهری داشت؛ منزل دایی مادرم آقا محرم میرفت. روزهایی که محمد سرباز بود سیما خانم بیشتر از گذشته هوایم را داشت. مدام به منزل ما میآمد و به من سر میزد؛ برای این که دلتنگ نباشم مرا به بهانه تماشای فیلم به خانهشان میبرد و به موقع هم برمیگرداند. «خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۳۳۲۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
در مسلخ معماری مدرن- نگاهی گذرا به معماری ایرانی»، نشریه فردوسی، ش 20و21، 14-19. پور احمد، احمد و سیروس موسوی (1389)، «ماهیت اجتماعی شهر اسلامی»، فصلنامه مطالعات شهر اسلامی ایرانی، س 1، ش 2، 1-11. امین آذر، لیدا (1393)، «تعاملات اجتماعی در فضا و تبلور آن در معماری و شهرسازی شرق و غرب جهان»، دومین کنگره بین المللی سازه ، معماری و توسعه شهری، تبریز، 1-14. متنی که در ادامه میخوانید روایتی است از زندگینامه جانباز دفاع مقدس «محمد سرافزار» که به قلم «بتول جعفرزاده» که پیش از این در کتاب «اینجا خانهاش بود» منتشر شده است.
تصویر دیده نشده از سیدحسن نصرالله
تغییراتی که تنها به سبک تهیه غذا و سرو آن محدود نمیشود، بلکه شامل خریدهای جدید لوازم خانه تا خرید مواد غذایی با برندهایی معرفیشده توسط بلاگرها، خرید لباس کودک و سایر اقلام میشود؛ موضوعی که در برخی موارد مسیری سخت، گران و بیمحتوا را به خانواده تحمیل میکند. شهرداری تهران تلاش دارد چشمانداز، اصول، راهبردها و برنامههای موردنظر را با «حاکمیت نگاه مدیریتی مشارکتمحور و تکیه بر توانمندیهای ذینفعان شهر تهران، بهویژه شهروندان تهرانی» با ایجاد ۴تحول «درونزا؛ سختافزاری و کالبدی؛ فناورانه و دانشبنیان و نرمافزاری و روحی» پیش ببرد. برای موفقیت در دنیای بلاگری، تعهد به ایجاد محتوای مرتب و پیگیری از جمعیت مخاطبانتان ضروری است. میزان درآمد بستگی به تعداد دنبالکنندگان، تعهد به ایجاد محتوای مرتب و متمایز، تخصص در حوزهی انتخابی، و همچنین همکاریهای تجاری دارد.
هدف از این ابتکار، ترویج فرهنگ و سبک زندگی ژاپنی از طریق محتواهای ویدئویی جذابی است که ویژگیهای منحصربهفرد توکیو را به تصویر میکشد. هدف اصلی پژوهش بررسی نقش شبکه های اجتماعی در ترویج فرهنگ شهری ، شهروندان شهرکرج در سال 1397می باشد. پژوهش بر آن است تا نقش میزان حضور در شبکه های اجتماعی و نوع استفاده از آن بر ترویج فرهنگ شهری و نقش شبکه های اجتماعی بر قانون گرایی، مسئولیت پذیری، مشارکت جویی و عام گرایی که از شاخصه های فرهنگ شهری می باشد را بررسی نماید . جامعه آماری این تحقیق شهروندان شهر کرج (جوانان و میانسالان، شامل افرادی که از 15 الی 64 سن دارند) می باشند روش تحقیق و تکنیک مورد استفاده، پرسشنامه و مصاحبه است . نتایج گویای آن است که فرضیه های تحقیق یعنی بین استفاده و میزان حضور در شبکه های اجتماعی در ترویج فرهنگ شهری رابطه معنای داری وجود دارد.همچنین بین استفاده از شبکه های اجتماعی و قانون پذیری ، مسئولیت پذیری ، مشارکت جویی و عام گرایی شهروندان رابطه ی معنی داری وجود دارد. لذا جهت آموزش فرهنگ شهری از طریق شبکه های اجتماعی نهادهای شهری می بایست بیشتر به مقوله فرهنگ شهری بپردازند.
این پلتفرمها با تقویت ارتباطات، تشویق مشارکت جامعه، استفاده از محتواسازی بصری، افزایش دسترسی و ارائه فرصتهای بازاریابی استراتژیک، تصویری مثبت و جذاب از شهرها ایجاد میکنند. این تکنولوژی که به نوعی بر فرهنگ انسان و جوامع مختلف تاثیر مستقیم دارد، به افراد این امکان را میدهد تا در هر زمان و مکانی بتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و یا به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و به تفریح و سرگرمی بپردازند. امروز استفاده از تلفنهای همراه به قدری گسترش یافته است که شرکتهای مختلف ناچارند روزبهروز به تکنولوژیهای این دستگاه بیفزایند تا کاربران رضایت کافی را داشته باشند. در موبایلهای هوشمند، افراد میتوانند به راحتی به اینترنت متصل شوند، شبکههای گسترده اجتماعی را ببینند و به هرگونه اخبار، اطلاعات علمی، موسیقی، فیلم و منابع دیگر دسترسی پیدا کنند. برندسازی توکیو بر همزیستی فرهنگ سنتی و فناوری پیشرفته تاکید دارد.
داشتن یک تیم خوب در امر بلاگری به صورت اختیاری است و تیم میتواند تها بر روی کیفیت محتوا و افزایش دیده شدن تاثیر بگذارد. اشرف، احمد (1353)، «ویژگیهای تاریخی شهرنشینی در ایران»، نامه علوم اجتماعی- دانشکده علوم اجتماعی و تعاون، ش 4، 7-49. یک هفته به عید مانده زیره سیاه را روی پارچه نازکی میریخت، کوزه را با آن پارچه نازک میپوشاند بیست روز مانده به عید گندمها را هم در سینی بزرگی میخیساند بعد جوانهها را با پارچه نمدار میپوشاند و پشت پنجره میگذاشت. مادربزرگ هر وسیلهای که او برایم میآورد داخل صندوق قدیمی خودش برایم مرتب و تمیز نگه میداشت تا خراب نشود.
در سال جاری حداقل ۱۳۴ زن در ایران توسط اعضای خانواده خود کشته شدهاند. پیشتر اعلام شده بود که طی خرداد ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۲ دستکم ۱۶۵ زن کشته شدهند. مقایسه این دو آمار نشان میدهد که کشتار خانوادگی زنان روندی افزایشی دارد.
تهران - ایرنا - شهرداریها و دهیاریها از مظاهر عمده اراده مردم در تعیین سرنوشت خود در جامعه هستند که میتوان با اتکا به ظرفیتها و شناخت کافی از مقتضیات و مزایای آنها، زمینه را برای پیشرفت، عمران و آبادانی کشور و مشارکت عمومی در این مسیر فراهم کرد. الهدف الريیسی من البحث هو دراسه دور الشبکات الاجتماعیه فی تعزیز الثقافه الحضریه، مواطنو مدینه کرج فی عام 1397. یسعی البحث الی دراسه دور مستوی المشارکه فی الشبکات الاجتماعیه ونوع استخدامها فی تعزیز الثقافه الحضریه ودور الشبکات الاجتماعیه فی الامتثال للقانون، وتحمل المسوولیه، والمشارکه المجتمعیه، والعامه التی هی من موشرات الثقافه الحضریه. المجتمع الاحصايی لهذا البحث هو سکان مدینه کرج (الشباب وکبار السن، بما فی ذلک الافراد الذین تتراوح اعمارهم بین 15 و64 سنه). تظهر النتايج ان الفرضیات البحثیه تعنی ان هناک علاقه ذات دلاله احصايیه بین الاستخدام ومستوی المشارکه فی الشبکات الاجتماعیه فی تعزیز الثقافه الحضریه.
سرمایهگذاری و توسعه زیرساختهای اینترنتی نیز میتواند به ارتقای برند شهر کمک کند. ایجاد هویت و تصویر به یادماندنی از شهر، توجه به هویت و ارزشهای منحصربهفرد آن و توجه به صنعت گردشگری از عوامل مهم در برندسازی شهری است. شهرهای امروزی بهطور فزایندهای بر ساخت یک هویت برند قوی از طریق رسانههای اجتماعی تمرکز کردهاند.
اما با توجه به تخصص، ارتقاء مداوم محتوا، و برنامهریزی به مدت طولانی، میتوانید به یک بلاگر موفق در ایران تبدیل شوید. «حمام در شهرهای ایرانی- اسلامی»، نشریه کتاب ماه هنر، ش 57 و 58، 60-66. صدق آمیان، جعفر (1372)، «بررسی نقش اجتماعی قهوه خانهها در ایران با بررسی اجمالی آنها در خوی»، نشریه رشد آموزش علوم اجتماعی، ش 18، 48-55.
آنها تخصصی در زمینه خود هستند و به معرفی محصولات،ترفندها، و آخرین روندها در زمینه مورد علاقه خود میپردازند. بلاگرهای موضوعی با تبدیل شدن به منابع معتبر در زمینههای خاص به افزایش دانش مخاطبان خود کمک میکنند. این افراد ممکن است با مارکها و شرکتهای معتبر همکاری کنند و نقش مهمی در تأثیرگذاری بر انتخابهای مخاطبان در زمینههای مختلف ایفا کنند.
{- با داشتن اطلاعات دقیق درباره مخاطبان، میتوان پیامهای تبلیغاتی را بهگونهای تنظیم کرد که با علایق و نیازهای خاص هر گروه همخوانی داشته باشد.
- علت تنوع سالها در کشورهای مختلف آن است که آمارها به صورت دقیق و سالانه منتشر نمیشود و در سوی دیگر به دلیل عدم حمایت دولتها، آمارها مدام افزایشی است. {
- مهر سال ۵۲ که سیما خانم به خانه ما آمد و مرا برای برادرش محمد خواستگاری کرد، چهارده سال بیشتر نداشتم و به ازدواج و این چیزها اصلا فکر نمیکردم. |}{
- صداقت کیش، جمشید (1386)، «کاروان سراها»، نشریه میراث جاویدان، س 15، ش 58، 42-65. |}{
- کما اشار الخبراء والمحترفون الذین تمت مقابلتهم الی انه باستخدام الادوات التحفیزیه المناسبه یمکن زیاده عضویه الافراد فی قنوات وصفحات الشبکات الاجتماعیه للموسسات، ثم من خلال تقدیم محتوی مفید وهادف وضروری للمواطنین یمکن ان یکون فعالا فی تعلیمهم لتعزیز الثقافه الحضریه. |}
- شهرها با به اشتراک گذاشتن محتوای جذاب مرتبط با این رویدادها، میتوانند توجهها را جلب و مشارکت را تشویق کنند.
از جمله روابط، خانواده، کار، سفرها، یادگیری و تجربیات مسیر شخصی خود. این اشخاص توانایی ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطبان خود و به اشتراک گذاری دیدگاههای ارزشمند در مواجهه با چالشهای زندگی روزمره را دارند. پلتفرمهای رسانههای اجتماعی دارای پایگاههای کاربری وسیعی هستند که به شهرها اجازه میدهد تا به مخاطبان متنوع در میان گروههای جمعیتی مختلف دسترسی پیدا کنند. این دسترسی گسترده برای جذب گردشگران، سرمایهگذاران و ساکنان جدید ضروری است. تجربیات مثبتی که در رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند، منجر به افزایش علاقه به یک شهر میشود، زیرا بازدیدکنندگان بالقوه تحت تأثیر توصیههای همسالان قرار میگیرند.
صداقت کیش، جمشید (1386)، «کاروان سراها»، نشریه میراث جاویدان، س 15، ش 58، 42-65. روز عید سبزهها را با پارچههای رنگارنگ تزئین میکرد و وسط سفره هفتسین میگذاشت. مادرم هم چهارشنبه آخر سال با سلیقه خودش برای من و برادرهایم و پدرم لباس میخرید. گاهی پیش میآمد و نمیشد برای من لباس و وسیله نو بخرند؛ اما من عاشق مادرم بودم و پدرم را خیلی دوست داشتم و به خاطر امکاناتی که نمیتوانست در اختیار ما بگذارد از او کینه به دل نمیگرفتم.
- {
- ویدئوهای بصری این دوگانگی را به نمایش میگذارند و معابد تاریخی را در کنار آسمانخراشهای مدرن به تصویر میکشند و در نتیجه مخاطبان متنوعی را جذب میکنند که به میراث یا نوآوری علاقه دارند. |}{
- پلتفرمهای رسانههای اجتماعی دارای پایگاههای کاربری وسیعی هستند که به شهرها اجازه میدهد تا به مخاطبان متنوع در میان گروههای جمعیتی مختلف دسترسی پیدا کنند. |}{
- شهرها میتوانند با استفاده از ابزارهای تحلیلی موجود در رسانههای اجتماعی، کمپینهای تبلیغاتی خود را بهگونهای طراحی کنند که بیشترین تأثیر را بر مخاطبان هدف داشته باشند. |}
- در سال جاری حداقل ۱۳۴ زن در ایران توسط اعضای خانواده خود کشته شدهاند.
- ابتکاراتی همچون برگزاری مسابقات برای تولید محتوای بصری مرتبط با سایتهای میراث محلی به جذابیت جامعه کمک و گردشگری را ترویج میکند.
- آقای رئیسی، قوانین حمایتی نفقه، مهریه و امثالهم را در راستای فرو کاستن نقش اجتماعی - اقتصادی و نقش انسانی زنان میداند به شکلی که در مقابل نفقه باید تمکین خاص و عام از مردان داشته باشد.
بارش برف در کویر اصفهان پس از ۷ سال
|}ویدئوهای بصری این دوگانگی را به نمایش میگذارند و معابد تاریخی را در کنار آسمانخراشهای مدرن به تصویر میکشند و در نتیجه مخاطبان متنوعی را جذب میکنند که به میراث یا نوآوری علاقه دارند. دولت محلی توکیو استراتژی برندسازی خود را توسعه داده است که بر تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری برتر متمرکز است و برای ترویج جاذبههای مختلف، جشنوارهها و تجربیاتی که سبک زندگی پرجنبوجوش شهر را منعکس میکنند، از محتوای بصری استفاده میکند که هدفشان جذب گردشگران داخلی و بینالمللی است. برندسازی شهری از طریق رسانه بهویژه پلتفرمهای اجتماعی، میتواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی شهرها ایفا کند. تبلیغات و استفاده از افراد مشهور و تأثیرگذار در فضای مجازی میتواند در شناساندن برند شهر بسیار مؤثر باشد.
به نمایش گذاشتن سفرهای خارجی، خریدهای برند و استفاده از مدهای غربی، به تدریج میتواند باعث تغییر نگرش نسل جدید به فرهنگ ایرانی و اسلامی شود. به عنوان نمونه آخرین آمار عراق مربوط به سال ۲۰۱۳ است، که به ازای هر ۱۰۰ هزار زن، ۱.۳ زن کشته شده است. نرخ قتل زنان لبنان در سال ۲۰۲۰ در هر ۱۰۰ هزار زن یک و این نرخ در سال ۲۰۱۹ در افغانستان ۱.۳ بوده است. سال ۲۰۲۴، تعداد ۳۹۴ زن در ترکیه کشته شدهاند که بالاترین رقم ثبت شده است.
این ویدئوها تجربیات محلی، محصولات دستساز و سبک زندگی پرجنبوجوش شهر را برجسته میکنند و تصورات قبلی را به چالش میکشند. استراتژی برندسازی آمستردام شامل محتواهای بصری متنوعی است که میراث فرهنگی غنی آن از جمله هنر، معماری و تجربیات آشپزی را منعکس میکند و به جذب گردشگرانی که علاقهمند به کاوش در آثار هنری و تاریخی شهر هستند، کمک میکند. شهرها میتوانند با استفاده از ابزارهای تحلیلی موجود در رسانههای اجتماعی، کمپینهای تبلیغاتی خود را بهگونهای طراحی کنند که بیشترین تأثیر را بر مخاطبان هدف داشته باشند. با داشتن اطلاعات دقیق درباره مخاطبان، میتوان پیامهای تبلیغاتی را بهگونهای تنظیم کرد که با علایق و نیازهای خاص هر گروه همخوانی داشته باشد. رسانههای اجتماعی بهعنوان ابزاری ضروری برای مدیریت اعتبار یک شهر در طول بحرانها عمل میکنند و اطلاعات و بهروزرسانیهای به موقع را بهصورت مستقیم در اختیار مردم قرار میدهند؛ این اقدامات به حفظ اعتماد اعضای جامعه و شفافیت کمک میکنند.
استفاده از رسانههای اجتماعی میتواند اقتصادهای محلی را با جذب کسبوکارها و کارآفرینان تقویت کند. شهرها میتوانند با تحلیل دادههای رسانههای اجتماعی، مناطق محبوب و روندهایی جذاب برای پیادهروی را شناسایی کنند و کسبوکارهای جدید را ترغیب کنند تا در آن مناطق راهاندازی شوند. ظهور بازاریابی دیجیتال، فرصتهای شغلی جدیدی در مدیریت رسانههای اجتماعی و تولید محتوای برای شهرها ایجاد کرده است. شهرها از پلتفرم رسانههای اجتماعی برای تبلیغ بهعنوان مقاصد گردشگری جذاب استفاده میکنند. بهعنوان مثال، شهر جنوا در ایتالیا بهطور مؤثری از رسانههای اجتماعی برای تقویت بخش گردشگری خود بهره برده است و داستانی یکپارچه را با همکاری کسبوکارهای محلی و نهادهای فرهنگی ایجاد کرده است.
- هدف اصلی پژوهش بررسی نقش شبکه های اجتماعی در ترویج فرهنگ شهری ، شهروندان شهرکرج در سال 1397می باشد. {
- سنگاپور بهطور مؤثر از پلتفرمهایی همچون اینستاگرام برای به اشتراکگذاری محتوای بصری جذاب بهره میبرد که با مخاطبان جوانتر ارتباط برقرار میکند. |}
- این فرصت جذاب به افراد امکان میدهد تا با ایجاد محتواهای خلاقانه و مفید در فضای مجازی به درآمد بپردازند. {
- برادر ۱۸ ساله آیلار با همکاری عموهایش این نوجوان را با انگیزههای ناموسی به قتل رساند. |}
- آنها معمولاً اثرات هنری خود را به نمایش میگذارند و در مورد آثار هنری و فرهنگی مختلف نقدها و تحلیلها ارائه میدهند. {
- به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، رسانههای اجتماعی ابزاری قدرتمند برای شهرهایی هستند که قصد دارند از طریق ترویج مؤثر گردشگری، مشارکت جامعه، توسعه اقتصادی، استراتژیهای برندینگ، محتوای تولیدشده و تصمیمگیری مبتنی بر داده شهرت خود را افزایش دهند. |}
سالهاست زندگی خانوادههای ایرانی دستخوش آموزش بلاگرها شده است؛ آموزشهایی که در ورای رونق اقتصادی برای بلاگرها تغییراتی را در سبک زندگی خانوار شهری و روستایی ایران ایجاد کرده است. تغییراتی که تنها به سبک تهیه غذا و سرو آن محدود نمیشود، بلکه شامل خریدهای جدید لوازم خانه تا خرید مواد غذایی با برندهایی معرفی شده توسط بلاگرها، خرید لباس کودک و سایر اقلام می شود؛ موضوعی که در برخی موارد برای ادامه مسیر، مسیری سخت، گران و بی محتوا را به خانواده تحمیل می کند. استفاده استراتژیک آمستردام از ویدئوهای بصری و به اشتراک گذاشتن آنها در رسانههای اجتماعی کمک میکند تا با مخاطبان متنوعی ارتباط برقرار کند و تصویر جهانی خود را بهعنوان یک شهر نوآور و پرجنبوجوش ارتقا دهد. برندسازی شهری میتواند ابزاری کارآمد برای انتقال ارزشها و نقاط قوت یک شهر به مردم باشد و آمستردام توانسته است از این طریق یک برند متمایز ایجاد کند و به مکانی مهم برای تعاملات اجتماعی و فرهنگی تبدیل شود. ویدیوهایی که داستانها و تجربیات محلی را به تصویر میکشند، حس غرور را در بین ساکنان تقویت میکنند و در عین حال، نمایشهای معتبری از زندگی روزمره در توکیو ارائه میدهند که میتواند با گردشگران بالقوه ارتباط برقرار کند. این شهر بهعنوان بخشی از ابتکار ملی «ژاپن باحال»، از داستانسرایی بصری برای ارتقای تصویر جهانی خود بهعنوان یک مرکز فرهنگی استفاده میکند.
قبل از رفتن به خانه بخت، با هم زیاد بیرون نمیرفتیم؛ اما محمد به دیدنم میآمد. چون محمد در کودکی مادرش را از دست داده و پدرش هم خیلی پیر بود، معمولا برای قرارومدار عروسی یا خواهرشوهرم سیما خانم میآمد یا علی آقا و جاریام نازی خانم. پدرم وقتی طلاها و آیینه شمعدان را دید، فهمید گرانقیمت هستند به ما اعتراض کرد؛ چراکه دوست نداشت در آغاز زندگی بار زیادی بر دوش محمد و خانوادهاش تحمل شود.
{- {
- همه علاقمندان به بلاگری میتوانند از تمامی شبکه های اجتماعی محبوب مانند اینستاکرام و یا روبیکا فعالیت خود را آغاز کنند. |}
- میزان درآمد بستگی به تعداد دنبالکنندگان، تعهد به ایجاد محتوای مرتب و متمایز، تخصص در حوزهی انتخابی، و همچنین همکاریهای تجاری دارد.
- با بررسی بلاگران مشابه در حوزهی شما میتوانید از تجربیات آنها استفاده کنید و بهترین روشها را در نظر بگیرید.
- سنگاپور با استفاده مؤثر از ویدئوهای بصری توانسته است هویت خود را بهعنوان یک شهر طراحی و خلاق تقویت کند و با ترویج تجربیات منحصربهفرد، جذب سرمایهگذاران و گردشگران را تسهیل نماید. {
- یعنی انه باستخدام الشبکات الاجتماعیه ومن خلال تشجیع المواطنین علی الانضمام الی قنوات وصفحات الموسسات الحضریه باستخدام ادوات تحفیزیه وتعلیمیه، یمکن تعزیز الثقافه الحضریه شریطه ان یتم مراعاه مصالح المواطنین بدرجه اکبر فی هذه المناقشات. |}{
- بلاگر بودن به نظر ممکن است به نخبگانی که در یک حوزه خاص تخصص دارند محدود شده باشد، اما در واقعیت این مفهوم گستردهتر از آن است. |}
این رویکرد مشارکتی نهتنها روند برندسازی را غنیتر میکند، بلکه موجب افزایش مشارکت و حمایت جامعه از ابتکارات برندسازی میشود. ذینفعان میتوانند بهطور مشترک محتوایی را ایجاد کنند که منعکسکننده هویت شهر باشد و منجر به یک تصویر برند منسجمتر شود. این همآفرینی حس مالکیت را در بین ساکنان تقویت میکند و پیوند آنها را با برند شهر افزایش میدهد.
و با مخاطبان خود اطلاعات در مورد مقاصد مختلف توریستی، راهنماییهای سفر و تجربیات شخصی خود را به اشتراک میگذارند. این افراد معمولاً با تصاویر زیبا و داستانهای جذاب از سفرهای خود مخاطبان را به خود جلب میکنند. بلاگران مسافرت و گردشگری میتوانند به ارتقاء صنعت گردشگری و تشویق به سفرها و کاوشهای جدید کمک کنند و به معرفی مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده کمک کنند.
وی انگیزههای گرایش مادران به بلاگری را «مشکلات اقتصادی»، «مشکلات خانوادگی»، «مشکلات فرهنگی اجتماعی»، «تلاش برای کسب اعتبار اجتماعی»، «تلاش برای کسب موفقیتهای اقتصادی»، «سرگرم شدن و لذّت بردن فرزند از فضای مجازی» و «تلاش برای طرح فرزند در فضای مجازی» دانست. رسانههای اجتماعی نقش حیاتی در افزایش دیدهشدن و جذابیت شهرها دارند و به آنها کمک میکنند تا ویژگیهای منحصربهفرد خود را معرفی کنند و به شهرت برسند. تلاش کنید تا محتوای بیشتری ایجاد کنید و مطالب جامعتری ارائه دهید. این کار به شما کمک میکند تا جمعیت مخاطبانتان را افزایش دهید و به عنوان منبعی معتبر در حوزهی خود شناخته شوید. سنگاپور با استفاده مؤثر از ویدئوهای بصری توانسته است هویت خود را بهعنوان یک شهر طراحی و خلاق تقویت کند و با ترویج تجربیات منحصربهفرد، جذب سرمایهگذاران و گردشگران را تسهیل نماید. این رویکردها نهتنها برندسازی شهری را تقویت میکند بلکه موجب رشد اقتصادی پایدار نیز شدهاند.
این افراد با ایجاد محتواهای زیبا و خلاقانه توانایی ایجاد ارتباط عاطفی قوی با مخاطبان خود را دارند و جامعه مجازی را با زیبایی و هنر پر میکنند. بلاگری یک راه برای اشتراک گذاری دیدگاهها، تجربیات و ایدههای شخصی است که به این امکان میدهد تا افراد با دیگران ارتباط برقرار کنند و محتوای متنوعی را ارائه دهند. این عرصه فرصتهای جدیدی را برای افراد ایجاد کرده است تا تأثیرگذاری خود را گسترش دهند. از طرفی، تبدیل شدن به یک بلاگر نیازمند تعهد و پیگیری است و در این مسیر، مهارتهای مختلفی از جمله نوشتاری، عکاسی، ویرایش تصاویر و مدیریت شبکههای اجتماعی به کار گرفته میشود. از آنجا که بلاگری به یک فرآیند پویا و تکاملی تبدیل شده است، آمادگی برای یادگیری مداوم و پیشرفت ضروری است. ابتکار «شهر در باغ» سنگاپور یکی از جنبههایی است که داستانسرایی بصری در آن اهمیت دارد.
تشویق ساکنان به اشتراکگذاری تجربیات خود در رسانههای اجتماعی میتواند جذابیت یک شهر را افزایش دهد. کمپینهایی که از ساکنان محلی دعوت میکنند تا مکانها یا رویدادهای مورد علاقه خود را نمایش دهند، میتوانند شور و شوق طبیعی بیشتری برای بازدید از شهر ایجاد کنند. ابتکاراتی همچون برگزاری مسابقات برای تولید محتوای بصری مرتبط با سایتهای میراث محلی به جذابیت جامعه کمک و گردشگری را ترویج میکند. بلاگران هنری و فرهنگی به تبدیل تجربیات هنری، ادبی، موسیقی، و هنرهای تجسمی خود به محتوای دلچسب برای مخاطبان میپردازند. آنها معمولاً اثرات هنری خود را به نمایش میگذارند و در مورد آثار هنری و فرهنگی مختلف نقدها و تحلیلها ارائه میدهند.
بهترین بلاگرها در هر شهر