تولید محتوا به زبان ساده
آموزش تولید محتوا از صفر تا ۱۰۰ همراه با روشهای عملی و تست شده
برای مثال «مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ»، «بهترین گوشیهای سال ۲۰۲۴» و «بررسی ایرپاد پرو ۲» از این نوع کلمات کلیدی هستند. محتواهایی که به طور طبیعی مورد توجه قرار میگیرن (مثل محتواهای آموزشی و ارزشمند) ممکنه با توزیع ارگانیک هم موفق بشن. اما اگه میخواید سریعتر نتیجه بگیرید یا مخاطبان بیشتری رو هدف قرار بدید، بهتره از ترکیبی از توزیع پولی و ارگانیک استفاده کنید. اگر از تبلیغات پولی در شبکههای اجتماعی استفاده میکنید، AdEspresso به شما کمک میکنه تا کمپینهای خودتون رو بهتر مدیریت و بهینه کنید. BuzzSumo به شما کمک میکنه محتوای پرطرفدار در اینترنت رو پیدا کنید و ایدههای جذاب برای تولید و توزیع محتوا بگیرید.
همیشه قرار نیست برای تمام بسترهای خود، محتوای اختصاصی داشته باشید. بخشی از محتوای تولید شده را در کانالهای مختلف خود به گردش دربیاورید تا در وقت و هزینه تولید صرفه جویی کنید. امروزه افراد اگر قصد خرید کالایی داشته باشند ابتدا سری به گوگل میزنند، اطلاعات کاملی درباره آن کالا کسب میکنند و سپس انتخاب میکنند. پس اگر سعی کنید کاربران را در خرید کردن راهنمایی کنید، یک محتوای جالب و پربازدید خواهید داشت. در بین موضوعات مختلف باقی مانده احتمالا فرآیند تولید برخی از محتواها کمی پیچیدهتر و سختتر است. ممکن است برای برخی از موضوعات رقبای بسیار جدی وجود داشته باشد که دیده شدن محتوای شما را کمی سختتر میکند.
برنامه ریزی می کنید و برای خود تعیین می کنید، چه اهدافی دارید، مشتریان شما چه کسانی هستید، با چه طرز فکری و چه نیازهایی، شما تعیین می کنید قرار است چه مراحلی را طی کنید تا به اهداف خود برسید. قبل از اینکه شروع کنید به تولید کانتنت باکیفیت، باید برای خودتان استراتژی محتوا تدوین کنید. شاید با شنیدن کلمه استراتژی کمی نگران شوید اما باید بدانید برعکس اسم ثقیل و سنگینی که یدک می کشد، استراتژی، شاخ غول شکستن نیست. کافی است بدانید استراتژی محتوا همان برنامه ای است که در سر دارید تا در نهایت مشتریان خود را جذب کنید. وقتی که یک لیست از ایدههای محتوایی بالقوه دارید، اونها رو در یک مکان مرکزی ذخیره کنید که همه اعضای تیم به راحتی به اون دسترسی داشته باشن.
اصلاً ممکنه یک سوال از مشتری، ایده خیلی خوبی برای پست یا ویدیو به ذهنتون برسونه. حتی میتونید به اون شخص بگید که به زودی جواب سوالش رو به صورت ویدیو یا پست منتشر میکنید. حالا شاید پیش بیاد که قفل بشید، یعنی اون لحظهای که احساس میکنید کلمات و جملات تموم شدن و دیگه نمیدونید چی بنویسید. بیاید سراغ اونها، ویرایش کنید، غلطهای املایی رو پیدا و جملات رو روانتر کنید. این کار هم ذهن شما رو باز میکنه و هم در زمان ویرایش نهایی صرفهجویی میکنید. همینطور با این روش، خیلی راحتتر میتونید ادامه بدید و به تولید سریع محتوا برسید.
نرمافزار Camtasia در مقایسه با سایر نرمافزارهای ضبط ویدئو از صفحهنمایش بسیار قدرتمندتر و کاربردیتر است. برای مثال اکثر نرمافزارهای ضبط ویدئو از صفحهنمایش، قابلیت تدوین و ویرایش ویدئو را ندارند. اما نرمافزار Camtasia امکان ویرایش و تدوین ویدئو را در اختیار شما قرار میدهد. در واقع با این ویژگی، شما را از نرمافزارهای تدوین بینیاز میکند و تمام ویرایشها و تدوینهای لازم را با استفاده از همین نرمافزار میتوانید اعمال کنید. این دسته افراد میتوانند با استفاده از امکانات گسترده این نرمافزار قالب مورد نظر برای سایت خود را بدون حتی یک خط کدنویسی طراحی کنند.
اگر این ابزارها را در اختیار نداشتید، بهعنوان آخرین گزینه از نور فلش موبابل استفاده کنید. بهترین مکانی که میتوانید منبع نور را قرار دهید، دقیقاً روبهروی سوژه مورد است. اگر میخواهید نگارش متون انگلیسی را تصحیح کنید، ابزار Grammarly بهترین ابزار برای انجام این کار است. اما با توجه به اینکه ما در ایران از امکانات دانشگاهی مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی برخوردار نیستیم، این ابزار میتواند برای اصلاح مشکلات نگارشی ما در زبان انگلیسی بسیار مفید باشد. اگر نوشتن شما هم مثل من نسبت به تایپتان سریعتر است، میتوانید از ابزار تبدیل دستنوشته به متن استفاده کنید.
اگر به دنبال یک ابزار جامع برای مدیریت شبکههای اجتماعی خود هستید، Hootsuite یکی از بهترین انتخابهاست. اشتباهات بالا به راحتی میتونن باعث بشن که تمام زحمات شما برای تولید و توزیع محتوا بینتیجه بمونه. اما با آگاهی از این اشتباهات و رعایت نکاتی که گفته شد، میتونید از این مشکلات جلوگیری کنید و توزیع محتوای موثرتری داشته باشید. یکی از اشتباهات دیگه اینه که محتوا در زمانهای نامناسب منتشر بشه. مثلاً انتشار محتوا در نیمهشب یا روزهای تعطیل ممکنه باعث بشه که مخاطب کمتری اون رو ببینه.
برای پیدا کردن ایده هم به نظرات تو وبلاگها، نقدهای محصولات یا سوالهای مردم تو شبکههای اجتماعی توجه کنید. حتی صندوق ورودی ایمیلتون یا پیامهای ربات چت میتونه گنجینهای از ایده باشه. اینا رو جمع کنید و ازشون برای تولید محتوای ارزشمند استفاده کنید. محتوایی که هم مخاطب رو راضی کنه، هم برندتون رو تو ذهنش نگه داره. فرض کنید وارد سایتی میشید که هدفش فقط فروش محصول نیست، بلکه به سوالات و دغدغههای شما پاسخ میده. محتوای دقیق و مفیدی که به شما کمک میکنه تا بهترین انتخاب رو داشته باشید.
کپشن اینستاگرام جایی نیست که آن را از هشتگ پر کنید به امید اینکه دسترسی آن بیشتر شود. در عوض کپشن باید برای توضیح متقاعدکننده و جذاب مورد استفاده قرار گیرد و در خدمت هدف نهایی برند باشد. برای آشنایی با اصول نوشتن کپشن در اینستاگرام، مطالعه مطلب «کپشن چیست ؟ — راهنمای نوشتن کپشن اینستاگرام موثر (+ فیلم آموزش رایگان)» توصیه میشود. بدون شناخت عمیق مخاطبان خود نمیتوانید محتوای جذاب و باکیفیت برای اینستاگرام تولید کنید. با مخاطبان خود مصاحبه کنید تا متوجه شوید که آنها چگونه از اینستاگرام استفاده میکنند، چه صفحاتی را دنبال میکنند و به دنبال چه نتیجهای هستند. سپس در مورد محصولات و خدمات خود با آنها مصاحبه کنید و سوالات زیر را مطرح کنید.
مهمترین نکته در این نوع محتوا، داشتن فراخوان به اقدام (CTA) واضح در آن است. تولید «محتوا برای الهامبخشی» (Content to Inspire) یعنی محتوایی بسازید که حس مثبتی را در مخاطبان ایجاد کند و تا مدتها به یاد آنها بماند. محتوای الهامبخش معمولا خیلی زود توسط مخاطبان اشتراکگذاری میشود، روی احساسات آنها تأثیر میگذارد و آنها را به انجام اقدام یا تغییر دیدگاه خود ترغیب میکند. به این نکته هم توجه کنید که محتوای سرگرمکننده ممکن است کاملا به محصولات و خدمات شما مرتبط نباشد ولی باید بتواند مخاطب هدف شما را به خود جذب کند و قابلیت اشتراکگذاری بالایی داشته باشد. باتوجه به اینکه روزبهروز کیفیت و توانایی دوربین تلفنهای همراه بیشتر میشود.
ما انسانها فقط با افرادی وارد رابطه میشویم که به آنها اعتماد داریم و کیفیت این رابطه است که درنهایت به فروش منجر میشود. استمرار و پافشاری برای تولید محتوا در یک زمینهٔ خاص و بررسی آن از زوایای مختلف راه ما را در این مسیر روشن میکند. این نمونه با یک شکل بیطرف از ارائه محتوا و داشتن تعریفی از مزایا و معایب، انتخاب را به مشتری میسپارد. پس در زمانی نهچندان طولانی از طریق اطلاعات مناسب و درست این سایت به یک مرجع تبدیل میشود. برای افرادی که با حوزه تولید محتوا آشنایی ندارند وقتی از تولید محتوا سخن به میان میآید ذهنشان غالباً به سمت موضوعاتی مثل «فرم و محتوا» یا «مضمون و درونمایه» میرود.
این کار کمک میکند هم متن جذابتر شود و هم گوگل بهتر بفهمد صفحه درباره چیست. حالا دیگر وقتش رسیده کلمات کلیدی مناسب کسبوکارتان را پیدا کنید. خوشبختانه ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند که کار ما را بسیار ساده کردهاند. تولید محتوای باکیفیت برای این کلمات، میتواند اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را به خرید نزدیکتر کند. کلمه کلیدی در سئو همان عبارتی است که وقتی کاربران آن را در گوگل جستجو میکنند، به صفحه شما میرسند.
حتی گسترش هوش مصنوعی هم نمیتواند نیاز به کسی که نویسنده ماهری است را برطرف کند. داشتن حساب کاربری در شبکههای مختلف اجتماعی و تولید محتوا در آنها، باعث میشود برندسازی موفقتری را تجربه کنید. ادبیات شما، فرمی که برای انتقال مطلب انتخاب میکنید و همچنین ارتباطگیری با مخاطب آنقدر مهم است که میتواند مخاطب زیادی را جلب محتوای شما کند. بسیاری از دیجیتال مارکترها برای دیده شدن کسبوکارهایشان از این امکان شبکههای اجتماعی استفاده میکنند و سعی میکنند برای جذابتر شدن محتوا، از چهرههای شاخص این فضا استفاده کنند. شما میتوانید تمام اطلاعات مربوط به کسبوکارتان، اهدافتان و خدماتی که ارائه میکنید را در قالب کتابچه الکترونیک یا بروشور به مخاطب ارائه کنید. درواقع زمانی که وبسایتی بلاگ تاسیس میکند، میتواند با اختیار عمل بیشتری نسبت به سایر رقبا، از لینکهای بیشتر، کلمات کلیدی بیشتر و محتوای گستردهتر استفاده کند.
پس فقط شروع کنید و بعد ببینید کدوم یکی از این روشها سریعتر شما رو به نتیجه میرسونه. در کل، Quora مثل یک راهنما، با بینهایت ایده بهتون کمک میکنه تا دقیقاً همون چیزی رو بنویسید که مخاطباتون بهش نیاز دارن. در نتیجه تولید سریع محتوا، مفید و جذاب بدون هدر دادن وقت خواهید داشت. به عبارت دیگر شما باید در کفش مشتریان راه بروید و نیازها، مشکلات و چالش های آنها را به طور دقیق درک کنید. همانطور که گفتیم باید نگاه استراتژیکی به تولید محتوا داشته باشید. کانتنت (content) شما تبلیغ تلویزیونی موقتی نیست که در یک دوره مشخص پخش شود بلکه باید همیشه و تا زمانی که کسب و کار شما پابرجاست وجود داشته باشد.
محتوا، صرف نظر از اینکه متن باشد، یا عکس و فیلم و صوت و ….، هدفی جز انتقال پیام به مخاطب ندارد. ما با تولید محتوای اینترنتی میخواهیم به گونهای مخاطبان هدف خود را جذب کرده و آنها را به مشتریان خود تبدیل کنیم. اما در این بین، نباید فراموش شود که محتوا، فقط وسیلهای برای تحقق اهداف شرکت نیست و باید به نیاز مخاطب هم توجه کند. تبدیل شدن تولید محتوای آنلاین به حرفه و شغل باعث شده رویکردهای متفاوتی در مورد آن شکل بگیرد که بهعنوان نویسنده محتوا بهتر است با آنها آشنا باشید. کتاب «The Art and Business of Online Writing» نوشته نیکولاس کول راهنمای جامعی برای افرادی است که قصد دارند تولید محتوا را بهصورت حرفهای ادامه دهند.
در حال حاضر شبکه اجتماعی اینستاگرام بهترین گزینه برای اشتراکگذاری این نوع محتوا است. یکی دیگر از انواع محتوای ویدیویی که در بازاریابی محتوایی به ارتقای جنبه سازمانی برند کمک زیادی میکند، ویدیوهای مرتبط با «فرهنگ سازمانی» (Company Culture) است. با ساخت و انتشار این دسته از ویدیوها مشتریان میتوانند نگاهی به فرهنگ، محیط کاری و کارکنان سازمان داشته باشند. همانطور که در بخش قبلی گفتیم، محتوای متنی را میتوان در قالبهای مختلفی تولید کرد. مقالهها و بلاگپستهای کوتاه و طولانی، کتابهای الکترونیک، مطالعات موردی و ... بنابراین بسیار مهم است که قبل از شروع به نوشتن متن، در مورد قالب آن تصمیمگیری کنید.
محتوای شما باید محتوای یونیک و منحصر به فرد باشد که در آن آیین نگارشی و اصول سئو را رعایت کرده باشید تا بتوانید در رتبه های برتر جستجو در موتورهای جستجو قرار بگیرید و دیده شوید. با رشد اینترنت، بسیاری از کسبوکارها، به تولید محتوا (Content Creation) روی آوردهاند تا در بازار رقابتی همیشه مقابل چشمان مشتری باشند. اما خیلی از محتواهایی که نوشته و منتشر میشوند، کیفیت دلچسبی ندارند. در واقع درصد زیادی از کسبوکارها، محتوا را مینویسند که نوشته باشند! بدون اینکه به نیاز کاربر توجه کنند.در این مطلب میخواهیم در مورد اصول تولید محتوا با شما صحبت کنیم تا بتوانید با دنبالکردن چند اصل ساده، محتواهایی ارزشمند و کمککننده تولید و منتشر کنید.
اینجا پای کسب و کارها به میان می آید و صاحبان کسب و کارها با توجه به نیاز مصرف کننده به دنبال تامین خواسته آن ها هستند. شما میتونید از ابزارهای مدیریت پروژه برای نظارت بر پیشرفت کارها و اطمینان از اینکه کارها به موقع انجام میشن استفاده کنید. این ابزارها میتونن بینشهای ارزشمندی درباره کارایی تیم و فرآیند محتوایی شما ارائه بدن و به شما امکان میده که تنظیمات و بهبودهای لازم رو انجام بدید. تعریف زمانبندیهای مشخص یک چارچوب واضح برای تعیین زمان اتمام کارها فراهم میکنه و باعث میشه همه در مسیر درست پیش برن و اطمینان حاصل بشه که محتوا به موقع تولید و منتشر میشه. به عنوان مثال، هدفی مثل “افزایش بازدیدکنندگان وبسایت به میزان ۱۵٪ در سهماهه دوم نسبت به سهماهه اول” یک هدف مشخص، قابل اندازهگیری و دارای زمانبندی ست.
شتابزدگی میتواند کیفیت محتوای تولید شده را به شدت کاهش دهد. گاهی آنقدر عجله داریم که بسیاری از اشکالات مهم و اساسی از چشممان دور میماند. البته دقت کنید که باید این قالب محتوا مرتبط با کسب و کار شما باشد. اگر محصولی برای فروش دارید هرچه زودتر شروع کنید و درباره محصولات خود یک راهنما تهیه کنید. اگر فروشگاهی هستید که محصولات برندهای مختلف باید نوشتن راهنمای خرید را در تقویم محتوایی خود قرار دهید. بالا برویم، پایین بیاییم، محتوای خوب پایه و اساس پیشرفت در این دنیای دیجیتال است.
در حقیقت این دستهبندی، روش های تولید محتوا را صرفنظر از قالب محتوا (متن، تصویر، ویدیو یا صوت) بررسی میکند که برای تولید محتوای موفق باید دید کاملی نسبت به آنها داشته باشید. مقالههای سفید معمولا طولانیتر از پستهای وبلاگی هستند و چون قرار است ارزش و اعتبار کسب و کار را در حوزه تخصصی فعالیت نشان دهند، باید به جنبه آموزشی و آماری آنها توجه ویژهای داشته باشید. مقالههای وایت پیپر معمولا بهصورت فایلهای دیجیتال قابلدانلود دیجیتال یا فایلهای PDF آنلاین (برای کمک به سئوی سایت) منتشر میشوند. چون زمانی که کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند، بلاگپستها از اصلیترین صفحاتی هستند که در نتایج جستجو به او نمایش داده میشوند. مهمترین ویژگی پستهای وبلاگی آن است که با برنامهریزی و بهصورت مداوم در وبلاگ منتشر میشوند. بحث محتوا و بازاریابی محتوایی آنچنان گسترده است که برای آن میتوان چندین ساعت کلاس و دوره آموزشی تهیه کرد.
در ادامه سعی میکنیم کمی بیشتر از کلیات فرآیندی که باید برای تولیدمحتوا طی کنید صحبت کنیم. تا زمانی که خواندن، دیدن و شنیدن وجود دارد محتوا هم وجود خواهد داشت. و تا زمانی که محتوا وجود دارد، باید کسانی باشند که آن را تولید کنند. فکر میکنم همین دو پاراگراف بتواند به سادگی اهمیت و کاربرد تولیدمحتوا را اثبات کند. سخت است چون آنقدر بدیهی و مشخص است که نمیتوان آن را توضیح داد. سعی کنید همه اطلاعات موجود را ثبت و ضبط کنید تا در ادامه از تجربیات خود درس بگیرید.
مصاحبه را میتوانید در حضور شخصی شناختهشده، یکی از اعضای تیم یا حتی یکی از مشتریان کسب و کار ضبط یا بهصورت لایو برگزار کنید. در مواردی یکی از افراد کسب و کار بهصورت تکی مقابل دوربین مینشیند و به جمعآوریشده مشتریان پاسخ میدهد. نوع دیگری از محتوای ویدیویی که با ساخت آن میتوانید بهخوبی و در زمان واقعی با مخاطبان ارتباط برقرار کنید، «ویدیوهای پخش زنده» (Live Stream) است. اغلب پلتفرمهای شبکههای اجتماعی مانند یوتیوب و اینستاگرام قابلیت ساخت ویدیوهای پخش زنده را فراهم کردهاند. با استفاده از این قابلیتها میتوانید اطلاعرسانیها و رویداهای شرکتی، مصاحبهها، جلسات پرسش و پاسخ و وبینارهای آنلاین را بهطور زنده برای مخاطبان پخش کنید.
این کلمات با وجود اینکه جستجوی کمتری دارند اما هدف جستجو را بهوضوح مشخص میکنند. همانطور که اشاره کردیم، کلمه کلیدی یکی از معیارهای گوگل برای رتبهبندی صفحات است. گوگل باید تصمیم بگیرد از میان میلیونها صفحه کدامها را به کاربر نمایش دهد و کلمات کلیدی به گوگل در درک معنای صفحه کمک میکنند. اگر نیاز دارید که برای توزیع محتوای خودتون طراحیهای جذابی داشته باشید (مثل پستهای اینستاگرام یا اینفوگرافیک)، Canva ابزار ساده و پرکاربردی هست. خیلی از افراد محتوای خودشون رو بدون توجه به نوع کانال منتشر میکنن. مثلاً انتشار یک مقاله تخصصی در یک پلتفرم تصویری مثل اینستاگرام ممکنه مخاطب زیادی نداشته باشه.
زمانیکه کار روی سایت میهن وردپرس را شروع کردیم، سایتهای زیادی بودند که در زمینه وردپرس تولید محتوای متنی انجام میدادند. اما وقتی وارد این وبسایتها میشدیم تا یک مقاله را مطالعه کنیم، هیچ اثری از یک متن مطلوب دیده نمیشد. معمولا متنهای نوشته شده در این وبسایتها فقط برای افزایش طول مطلب و جذب ورودی بیشتر از گوگل بود. بگذریم از سایتهایی که فقط از کلمات کلیدی مناسب برای جذب ورودی گوگل استفاده میکردند. «کارشناس تولید محتوا» (Content Creator) از آن دسته عبارتهای پرتکراری است که این روزها در وبسایتهای کاریابی و آگهیهای شغلی زیاد با آن برخورد میکنید. تولید محتوای ویدیویی هم زمانبرتر از تولید دیگر انواع محتوا است و اگر بخواهید آن را اصولی پیش ببرید و در پلتفرمهایی مانند یوتیوب منتشر کنید، هزینه زیادی برای کسب و کار دارد.
که حتی اگر شما با بهترین میکروفونهای موجود در بازار هم صدای خود را ضبط کنید، باز هم مقدار اندکی از صدای محیط در آن شنیده میشود. برای حذف نویز محیط میتوانید از نرمافزارهای نویزگیری مانند camtasia،adobe audition یا audacity استفاده کنید. برای مثال ما در میهن وردپرس از نرمافزار adobe audition استفاده میکنیم. روند استفاده از این نرمافزار هم، در دوره شاه کلید تولید محتوا موجود است. با استفاده از ادوبی اودیشن به راحتی میتوانیم قسمتی از صدای خود را انتخاب کنیم و نویز آن را حذف کنیم.
چون تصویری کامل از آنچه که هستند و آنچه که انجام میدهند ترسیم میکند. ارزش باعثِ تمایز میشود و تمایزِ یک برند، در نهایت شخصیتی خاص برایش خلق میکند. شخصیتی که میتواند به شکل عمیقی با مشتری ارتباط بگیرد و او را متقاعد کند. اولین بار که یک نفر محتوای ما را میبیند، با نام برند ما آشنا میشود. همینطور که افراد مختلف محتوای ما را مصرف میکنند، در ذهنشان نوعی تصور از برندمان شکل میگیرد.
برای مقالات بلاگ ممکن است تا 3 ماه طول بکشد تا نتایج واقعی را مشاهده کنیم، بنابراین کمی هم باید صبور باشیم. حتی اگر یک قسمت از محتوا در راستای آن هدف والا نباشد، احتمالاً داریم راه را اشتباه میرویم. وجود هدف یا اهداف برای چارچوب دادن به فرایند ایدهپردازی محتوا ضروری است و بدون آن، یک محتوای پخش و پلا و سردرگم خواهیم داشت. همچنین میتوانید در کنار دورههای فارسی، از دورههای رایگان انگلیسی این حوزه مثل دوره وبسایت Hubspot «+»، وبسایت Udemy «+» و دوره SEMRush «+» استفاده کنید. برای نوشتن و تنظیم طرح کلی مطلب، باید عنوانهای اصلی مطلب را که قصد دارید پوشش دهید، در یک ترتیب منطقی فهرست کنید.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. هریک از انواع محتوا کاربردها و مزایای خاص خود را دارند و ممکن است در چند ویژگی با هم مشترک باشند. آنچه تعیین میکند از کدام محتوا استفاده کنیم، مخاطب هدف محتوا، ویژگیها، نیازها و علاقهمندیهای او است. بعضی از افراد سبک یادگیری دیداری دارند و بیشتر از ویدیو و اینفوگرافیک استقبال میکنند.
اینستاگرام از معیار «تعامل» (Engagement) برای محاسبه میزان جذابیت محتوا استفاده میکند. ایجاد محتوایی که با افراد زیادی تعامل برقرار کند، روش خوبی برای ورود به «اکسپلور» (Explore) است. یکی از روشهای تشویق کاربران به تعامل با محتوا، پاسخ دادن منظم به نظرات کاربران است. افراد مدت زمان کوتاهی به محتوای تولید شده توجه میکنند و این توجه در مورد پستهای شبکههای اجتماعی کوتاهتر نیز هست. در ادامه روشهایی برای جلب توجه مخاطب حتی در زمان بسیار اندک، ارائه میدهیم.
اگر جایی سراغ داری که همین جور که نوشتی کامل و جامع بهم آموزش میده تولید محتوا لطفا معرفی کن. فرقی هم ندارد که برای خودتان محتوا تولید میکنید (مثلاً در کانال یوتیوب) یا برای کسبوکار، در هر ۲ حالت باید پروموت را در دستور کار قرار دهید. این تبلیغ میتواند بهشکل یک پست اختصاصی و محتوای منحصربهفرد باشد یا اسپانسری. حتی میتوانید فقط بنر یا ویدئوی تبلیغاتی آنها را استوری یا پست کنید. شما برای اینکه بتوانید به محتواهای این سایت دسترسی داشته باشید، باید ماهانه مبلغ مشخصی بپردازید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری